Koningsdag 2022

Woensdag 27 April 2022

09.00 uur  Klokluiden door de Almense Vrijwillige Brandweer.

11.30 uur Aubade op het schoolplein, met zang van de Almense schooljeugd, begeleid door Muziekvereniging Juliana. De kinderen worden verzocht om een bloem met een lange steel mee te nemen zodat we samen een mooi boeket kunnen maken.
Aansluitend: “Ren Je Rot”, een actief en leuk spel waar alle kinderen aan mee kunnen doen en als begin van de kinderspelen.

12:00 uur Vanaf dit moment is de Brandweerkazerne geopend en ingericht als gedeeltelijk overdekt terras, waar men terecht kan voor een hapje en een drankje. Eveneens is dan de Oranjemarkt geopend. Rondom de kazerne zullen diverse verenigingen, instellingen en particulieren zich presenteren d.m.v. een spel of verkoop van goederen.
Gezelschap Shantykoor Almen zal het programma muzikaal opluisteren.

12:00 uur Voor alle kinderen van de basisschool zijn er weer hartstikke leuke spelletjes georganiseerd rond het schoolplein. De kinderen tot vier jaar kunnen dan in alle rust terecht op het luchtkussen (tot ca. 13.30 uur).

12.00-14.00 uur Fietstocht
Tussen 12.00 en 14.00 uur kan men zich inschrijven voor de Oriëntatierit.
(kosten € 1,00 per deelnemer).

13.30 uur Kleedjesmarkt
Ieder kind kan zijn eigen plekje inrichten en overtollig speelgoed, boeken of andere spullen te koop aanbieden.

v.a. 14:30 uur is er gezellige muziek met Evert Stroet en duo Emma & Wies op ons ingerichte terras.

14.30 uur Buitenspelen met onder andere sumoworstelen. Leuk om naar te kijken, leuk om mee te doen!

18.30 uur Einde Koningsdag.

Het bestuur van de Oranjevereniging hoopt op een feestelijke Koningsdag.

Graag van harte welkom op woensdag 27 april!