Koningsdag

KONINGSDAG Zaterdag 27 APRIL 2019

09.00 uur       Klokluiden door de Almense Vrijwillige Brandweer.

11.30 uur       Aubade op het schoolplein, met zang van de Almense schooljeugd, begeleid door Muziekvereniging Juliana. De kinderen worden verzocht om een bloem met een lange steel mee te nemen zodat we samen een mooi boeket kunnen maken.

Aansluitend: “Ren Je Rot”, een actief en leuk spel waar alle kinderen aan mee kunnen doen en als begin van de kinderspelen.

12:00 uur       Vanaf dit moment is de Brandweerkazerne geopend en ingericht als gedeeltelijk overdekt terras, waar men terecht kan voor een hapje en een drankje. Eveneens is dan de Oranjemarkt geopend. Rondom de kazerne zullen diverse verenigingen, instellingen en particulieren zich presenteren d.m.v. een spel of verkoop van goederen.

Gezelschap “De Binnenweggers” zullen het programma muzikaal opluisteren.

12:00 uur       Voor alle kinderen van de basisschool zijn er weer hartstikke leuke spelletjes georganiseerd rond het schoolplein. De kinderen tot vier jaar kunnen dan in alle rust terecht op het luchtkussen (tot ca. 13.30 uur).

12.00-14.00    Fietstocht Tussen 12.00 en 14.00 uur kan men zich inschrijven voor de Oriëntatierit.(kosten € 1,00 per deelnemer).

13.30 uur       Kleedjesmarkt Ieder kind kan zijn eigen plekje inrichten en overtollig speelgoed, boeken of andere spullen te koop aanbieden.

v.a. ca 14:30 uur Live muziek met duo Denise & Evert. Rock-‘n-roll, soul en popmuziek in een akoestisch jasje.

14.30 uur       Spectaculair buitenspel: georganiseerd door de Jeugdcommissie.

18.30 uur       Einde Koningsdag.

Het bestuur van de Oranjevereniging hoopt op een feestelijke Koningsdag. Graag van harte welkom op zaterdag 27 april!

Koningsdag 2017 klein