Koningsdag 2023

Programma Koningsdag Almen donderdag 27 april

Almen – Een grotendeels vertrouwd programma van Koningsdag, maar ook nieuwe elementen! Ook als vanouds is de locatie: we kunnen namelijk opnieuw terecht in de voormalige brandweerkazerne.

Om 09.00 uur ’s morgens zal de vrijwillige brandweer de kerkklokken luiden. Daarna beginnen we al vroeg met fietsen. Tussen 09.30 en 10:30 uur kan men zich inschrijven voor de fietstocht.

Vanaf dit moment is de voormalige brandweerkazerne geopend en ingericht als (gedeeltelijk overdekt) terras, waar men terecht kan voor een kop koffie, thee of een oranje tompouce en een hapje en een drankje en gezellig samenzijn.

In de ochtend gaan we tussen 10:30 en 11:15 uur knutselen met de kinderen zodat ze met een fraaie kroon op de aubade kunnen verschijnen. Deze aubade begeleid door Muziekvereniging Juliana start om 11.30 uur.

Na de aubade is er een spel waar alle schoolkinderen aan mee kunnen doen: de derde editie van “Ren je… Rot!” Met voor de winnaar een leuke prijs. Voor alle kinderen van de basisschool zijn er vanaf 12.00 uur hartstikke leuke spelletjes georganiseerd rond het schoolplein. De kinderen tot vier jaar kunnen dan in alle rust terecht op het luchtkussen (tot ca. 13.30 uur).

Onder het motto “Voor Almen door Almen” willen we bij de Oranjemarkt en de buitenspelen ook de ondernemers en verenigingen meer betrekken. We hopen hiermee dat de Oranjemarkt hiermee dit jaar meer deelnemers laat zien. Rond 12:30 uur gaat de Oranjemarkt open. Er zullen zich diverse verenigingen, instellingen en particulieren presenteren d.m.v. verkoop van goederen of een spel. Wilt u een kraampje op de Oranjemarkt dan kunt u zich nog opgeven via email: info@oranjeverenigingalmen.nl.

Het vrolijke gezelschap “Shantykoor Almen” zal het programma muzikaal opluisteren.

Tevens is er weer een springkussen voor de kleinere kinderen. Ieder kind kan vanaf 13.30 uur een eigen plekje inrichten en overtollig speelgoed, boeken of andere spullen te koop aanbieden op de Kleedjesmarkt.

’s middags is er vanaf 14:30 uur gezellige muziek van de formatie “De Weekendkrachten” op het gezellig ingerichte terras. Zij maken er ongetwijfeld een feestje van. Met hopelijk een stralend zonnetje er bij wordt het vast weer ouderwets gezellig!

Vanuit de Vereniging Zorg & Welzijn Almen wordt hulp aangeboden voor Almenaren die wel naar Koningsdag in Almen willen komen maar dit niet kunnen. Zij wil een helpende hand bieden om mensen naar de oude brandweerkazerne te brengen. Hen van de dag te laten genieten en weer terug naar huis te brengen. Geïnteresseerden hiervoor kunnen rechtstreeks in contact treden met het secretariaat van Vereniging Zorg & Welzijn op email zorgenwelzijnalmen@gmail.com.

Er is dus van alles georganiseerd rondom de brandweerkazerne, voor jong en oud en voor elk wat wils. Het is een uitstekende dag om elkaar gezellig te ontmoeten.

U bent allen van harte welkom in Almen en wij wensen u een hele gezellige Koningsdag!